KLUBBEN

Örebro Läns Ardennerklub startades år 2008 med syfte att bevara intresset för ardennerhästen, framförallt i Örebro län. Klubben arbetar med allting som rör ardennerhästen, men framförallt att erbjuda aktiviteter av olika slag.

Under åren har vi arrangerat körturer, plöjning, skogskörning, trivselkvällar samt kurser av olika slag. Vi eftersträvar en god gemenskap i klubben och finns som ett stöd för olika frågor angående ardennerhästen.

Vi främjar uppfödning av ardennerhästar, uppmuntrar medlemmar att ta tillvara på hästens goda bruksegenskaper för att öka användningen av ardennern samt stödjer ardennerägare att visa sina hästar på premiering.

Under varje år anordnar klubben en rad olika aktiviteter och tar gärna emot förslag på aktiviteter och evenemang vi tillsammans som klubb kan ordna.

Vi är en klubb som värnar om våra medlemmar och ser till att medlemmarnas åsikter är i fokus. Vill du vara med och stödja ardennerhästens framtid i länet, deltaga i aktiviteter och träffa likasinnade människor med ett gemensamt intresse?! Då är du välkommen att bli medlem.

Har du frågor kring medlemskap annat eller är du välkommen att kontakta

föreningen via mail eller brev.

Vid kontakt med klubben:

maila till info@orebroardennerklubb.se

eller kontakta oss via formuläret till höger.

Örebro Läns Ardennerklubb

c/o Kinnefors